Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního představení a názory na umělecké dílo (recenze, kritika, ...)
porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování
rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora
rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních
využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů (úvaha, anotace, recenze, rozhovor, vyprávění, ...) |
Máj, intepretace; filmová ukázka
tvorba čtenářského záznamu |
|
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v předpřítomném čase.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). Vyjádření zkušenosti pomocí předpřítomného času. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 3 lekce 5 D, Culture |
Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Informace o bydlišti, udání adresy + rozdílnost psaní adres ve Španělsku. Reaguje na otázky ohledně bydliště- orientace ve městě. Vytvoří inzerát (prodej domu atd.) Jak se bydlí ve španělsky mluvících zemích - vliv klimatu. Použití sloves ESTAR a HAY - město, dům, letiště. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě.
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel.
Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
Nepravidelná slovesa.
Předložky se 4. pádem.
Téma: Orientierung in der Stadt. |
Matematicko fyzikální základ |
využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh - dokončení
sčítá a násobí mnohočleny
načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar |
druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie
sčítání a násobení mnohočlenů typu -3(2a+6b) ....
osová a středová souměrnost
vyhledávání souměrných útvarů |
|
Člověk a společnost |
Klasicismus, empír.
Průmyslová revoluce.
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
Historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi.
(PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
Napoleon a napoleonské války - test. |
Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
poslech a reflexe
kompozice hudební skladby
hudební aktivity
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
VV - architektura je řeč - návrhy architektury inspirované citátem, jejich srozumitelné vysvětlení před ostatními
HV - poslech a reflexe hudebních skladeb (klasická hudba) |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Volejbal.
Gymnastika a kondiční formy cvičení.
Doplňkové sporty.
Prezentace připravených témat v rámci zdravé výživy. |
|
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém ČR |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací sobě. |
Člověk a příroda |
Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení.
Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy.
Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
hmotností zlomek a koncentrace roztoků
složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé
půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd. |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství. |