Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 14.02.2022 do 04.03.2022

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po L, M, P, S, Z slovní druhy - příslovce - vyhledávání a určování v textu čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie) návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce psaní e-mailu (projekt) Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Anglický jazyk Rozumí obsahu jednoduchého mluveného či psaného textu. Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy. Čtení a poslech článků z učebnice. Porozumění textu, domýšlení příběhu. Slovní zásoba související s tématem: Jídlo, nácvik výslovnosti. Sloveso like. Krátké rozhovory. Hry rozšiřující slovní zásobu. Básnička Křížovky, osmisměrky, doplňovačky
Člověk a jeho svět Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu) Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije) Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí) Změříš teplotu, hmotnost, čas a objem. (změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů) Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.) řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají sčítání a odčítání dvojciferných čísel násobení a dělení v oboru malé násobilky práce s údaji tabulky diagramy grafy kružnice dělení geometrického útvaru na části kultura a historie Prahy - Josefov pražské báje a pověsti - Golem a další související pověsti způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě - kosterní soustava, svaly - příprava před lyžařským výjezdem, zaměřeno na aktivní poznávání a pozorování těla při sportu základní veličiny, jejich jednotky - teplota žádost o pomoc zásady komunikace na tísňových linkách Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Znějící hudbu vyjádříš pohybem, hrou na tělo nebo taktováním. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) zpěv jednoduchých písní v jednohlase pohybový doprovod znějící hudby hra na tělo taktování základní cvičební polohy a správné držení těla v nich - v tělocvičně i při sjezdovém lyžování, běžkování a snowboardování různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.