Český jazyk a literatura |
Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) |
vyjmenovaná slova a slova k nim příbuzná
obojetné souhlásky, vyjmenovaná slova po L, M, P, S, Z
slovní druhy - příslovce - vyhledávání a určování v textu
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie)
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
psaní e-mailu (projekt) |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. |
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchého mluveného či psaného textu.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Píše slova a krátké věty na základě textové a vizuální předlohy. |
Čtení a poslech článků z učebnice. Porozumění textu, domýšlení příběhu.
Slovní zásoba související s tématem: Jídlo, nácvik výslovnosti. Sloveso like.
Krátké rozhovory.
Hry rozšiřující slovní zásobu.
Básnička
Křížovky, osmisměrky, doplňovačky |
|
Člověk a jeho svět |
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí)
Změříš teplotu, hmotnost, čas a objem. (změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů)
Víš, jak požádat o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek.) |
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
práce s údaji
tabulky
diagramy
grafy
kružnice
dělení geometrického útvaru na části
kultura a historie Prahy - Josefov
pražské báje a pověsti - Golem a další související pověsti
způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě - kosterní soustava, svaly - příprava před lyžařským výjezdem, zaměřeno na aktivní poznávání a pozorování těla při sportu
základní veličiny, jejich jednotky - teplota
žádost o pomoc
zásady komunikace na tísňových linkách |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium
Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
Kultura ducha a těla |
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Znějící hudbu vyjádříš pohybem, hrou na tělo nebo taktováním. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Správně držíš tělo při různých cvičeních. (uplatňuje správné způsoby držení těla v různých polohách a pracovních činnostech; zaujímá správné základní cvičební polohy)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) |
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
pohybový doprovod znějící hudby
hra na tělo
taktování
základní cvičební polohy a správné držení těla v nich - v tělocvičně i při sjezdovém lyžování, běžkování a snowboardování
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |