| Český jazyk a literatura |
Rozpozná různé slovní druhy
Tvoří vlastní texty
|
zájmena, číslovky, slovesa
dadaismus
|
|
| Anglický jazyk |
Žák vypráví jednoduchý příběh či událost.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text)
|
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
témata a slovní zásoba: popis zkušenosti, přídavná jména k popisu vlastností, mezilidské vztahy,
volnočasové aktivity, historie lidstva, společenské vztahy, gramatika: předpřítomný čas, minulé časy
V učebnici lekce 1/A,B
Aktivity spojené s projektem Erasmus+ |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům PT: Osobnostní a sociální výchova - Komunikace
|
Mis planes, que me gusta...Deportes y aficiones |
Mé plány - práce s texty, reakce na otázky, samostatné vypravování o plánech do budoucna a osobním životě
Sporty - rozšíření slovní zásoby
Muy/mucho
|
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. |
- audionahrávka (rozhovor v restauraci)
- závěrečné opakování (Im Restaurant) |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého
|
Lomené výrazy
zákonitosti el. energie |
Na ZP proběhne další část opakování témat z minulých let. |
| Svět přírody |
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání.
Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí v praxi a při předcházení jejich nebezpečnému průběhu.
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka. |
Chemické rovnice - slučování, neutralizace Zákon zachování hmotnosti
Vliv teploty, plošného obsahu povrchu výchozích látek na rychlost chemických reakcí, katalyzátory
fylogeneze člověka
|
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
I. fáze 1. světové války (1914-1915)
- atmosféra v Čechách na počátku války
- rozdělení sil na bojišti - vznik front |
Projekce filmu Sarajevo 1914 |
| Estetická výchova |
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
počítačová grafika, fotografie, video, animace
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Kompozice - malba temperovými barvami podle vlastní vyfotografované kompozice, využití teorie barev (komplementární barvy)
Malba ke dni veteránů na téma "Vojenské zdravotnictví" |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
volejbalová a basketbalová průprava, doplňkové sporty - sálová kopaná, florbal |
V týdnu od 11.10. do 15.10. budou žáci IX. ročníku na ozdravném pobytu, kde se budou věnovat atletice a kolektivním sportům. |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií |
|