Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 3. ročník od 08.11.2021 do 19.11.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výraz) Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná) Rozlišuješ ve slově kořen. (rozlišuje ve slově kořen) Rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou. (rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) recitace, přednes vhodných literárních textů věta jednoduchá, základní skladební dvojice a souvětí, vzorec souvětí zásady příbuznosti slov kořen slova různé tvary téhož slova x příbuzná slova přípony, předpony obojetné souhlásky vyjmenovaná slova po Z a S čtení s porozuměním návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu - popis Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Anglický jazyk Píše slova na základě textové a vizuální předlohy Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného či čteného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má dispozici vizuální oporu. Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. Dokončení tém. celku zvířata, doplňování písmen do slov a doplňování slov do vět. Hry rozvíjející zapamatování psané podoby slov. Čtení a poslech článků v učebnici. Písničky, říkanky
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 1 000. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Zobrazíš přirozená čísla do 1 000 na číselné ose. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel) Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.) čtení a zápis čísel do 1000 zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 1000 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000 písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000 násobení a dělení v oboru malé násobilky bod, přímka, polopřímka, úsečka rýsování úseček dané délky krychle, kvádr vrchol, stěna, hrana - počty na tělese řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají práce s údaji, tabulky, diagramy, grafy třídění přírodnin podle společných znaků Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium
Kultura ducha a těla Rozlišíš hudbu vokální a instrumentální a chápeš roli posluchače. (odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální, chápe roli posluchače) Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) hudba vokální a instrumentální různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, poznávání lidí - vzájemné poznávání se ve třídě a ve skupině kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci.