| Český jazyk a literatura |
Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku)
Rozlišuješ větu jednoduchou a souvětí. (spojuje věty do jednodušších souvětí vhodnými spojkami a jinými spojovacími výraz)
Poznáš slova příbuzná a vyhledáš je v textu. (vyhledává v textu slova příbuzná)
Rozlišuješ ve slově kořen. (rozlišuje ve slově kořen)
Rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou. (rozlišuje ve slově část příponovou, předponovou)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
|
recitace, přednes vhodných literárních textů
věta jednoduchá, základní skladební dvojice a souvětí, vzorec souvětí
zásady příbuznosti slov
kořen slova
různé tvary téhož slova x příbuzná slova
přípony, předpony
obojetné souhlásky
vyjmenovaná slova po Z a S
čtení s porozuměním
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu - popis
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
|
| Anglický jazyk |
Píše slova na základě textové a vizuální předlohy
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého mluveného či čteného textu, který je pronášen pomalu, zřetelně a s pečlivou výslovností, pokud má dispozici vizuální oporu.
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal. |
Dokončení tém. celku zvířata, doplňování písmen do slov a doplňování slov do vět.
Hry rozvíjející zapamatování psané podoby slov.
Čtení a poslech článků v učebnici.
Písničky, říkanky |
|
| Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 1 000. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Zobrazíš přirozená čísla do 1 000 na číselné ose. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Porovnáváš přirozená čísla do 1 000. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1 000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš
bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš krychli, kvádr, válec, jehlan, kužel. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa a nachází je ve svém okolí)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Pracuješ s údaji a doplňuješ tabulky. (doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
|
čtení a zápis čísel do 1000
zobrazování čísla na číselné ose v oboru
0 - 1000
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 1000
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
násobení a dělení v oboru malé násobilky
bod, přímka, polopřímka, úsečka
rýsování úseček dané délky
krychle, kvádr
vrchol, stěna, hrana - počty na tělese
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
práce s údaji, tabulky, diagramy, grafy
třídění přírodnin podle společných znaků
|
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium |
| Kultura ducha a těla |
Rozlišíš hudbu vokální a instrumentální a chápeš roli posluchače. (odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální, chápe roli posluchače)
Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Spolupracuješ při týmových míčových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
|
hudba vokální a instrumentální
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
sportovní hry a míčové hry; základy sportovních a míčových her – manipulace s míčem odpovídající velikosti a hmotnosti, herní činnosti jednotlivce, spolupráce ve hře, průpravné hry, utkání podle zjednodušených pravidel minisportů
|
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, poznávání lidí - vzájemné poznávání se ve třídě a ve skupině
kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci.
|