| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché.
Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami.
úvaha
větné členy |
práce s texty
čtenářský záznam o přečtené knize |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech.
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. • popis plánů za použití
vhodné struktury textu
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
• zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru |
- vyjádření názoru, souhlasu a nesouhlasu
- v učebnici opakování lekce 1 a závěr, začátek lekce 2
- Vánoce |
| Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace
zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
estar + gerundium
nákupy, opakování číslovek
La Navidad |
průběhový čas prostý, jeho užití, krátký testík
Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj.
překlad textu - Vánoce
někteří žáci se účastní olympiády ve španělském jazyce |
| Německý jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
"psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
spojky WEIL a DASS |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy
Aplikuje znalost úprav LV při řešení složitějších úloh
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy (není jisté)
Zná poznatky o působení elektromagnetické indukce |
Sčítání výrazů - procvičování
Kombinace sčítání a násobení
Množiny bodů daných vlastností (není jisté - podle času)
Základy elektromagnetické indukce. |
Ve čtvrtek 16.11. 1. pololetní písemná práce. |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. (pohybová a dýchací soustava)
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - svalová, dýchací
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. |
- totalitní státy meziválečného období |
|
| Estetická výchova |
užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie.¨
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
etymologie frazémů - výtvarná interpretace
malba na plátno - návrhy + komentář (interpretace) |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
vzdělávací systémy v ČR a ve světe |
|