Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 06.12.2021 do 22.12.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché. Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami. úvaha větné členy práce s texty čtenářský záznam o přečtené knize
Anglický jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. • psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. • popis plánů za použití vhodné struktury textu • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru - vyjádření názoru, souhlasu a nesouhlasu - v učebnici opakování lekce 1 a závěr, začátek lekce 2 - Vánoce
Španělský jazyk rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita estar + gerundium nákupy, opakování číslovek La Navidad průběhový čas prostý, jeho užití, krátký testík Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj. překlad textu - Vánoce někteří žáci se účastní olympiády ve španělském jazyce
Německý jazyk napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. "psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace tvorba otázek spojky WEIL a DASS
Matematicko fyzikální základ Sčítá a odečítá lomené výrazy Aplikuje znalost úprav LV při řešení složitějších úloh Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy (není jisté) Zná poznatky o působení elektromagnetické indukce Sčítání výrazů - procvičování Kombinace sčítání a násobení Množiny bodů daných vlastností (není jisté - podle času) Základy elektromagnetické indukce. Ve čtvrtek 16.11. 1. pololetní písemná práce.
Svět přírody Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. (pohybová a dýchací soustava) Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - svalová, dýchací přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí
Člověk a společnost Rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. - totalitní státy meziválečného období
Estetická výchova užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie.¨ Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních etymologie frazémů - výtvarná interpretace malba na plátno - návrhy + komentář (interpretace)
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. doplňkové sporty
Člověk a svět práce Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. vzdělávací systémy v ČR a ve světe