Český jazyk a literatura |
uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí
samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (PT: mediální výchova - tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu); znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, .. (PT: stavba mediálního sdělení, fungování a vliv médií, ...) |
práce s textem
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí
funkční styly, slohové útvary |
pokračování v prezentacích o vybraných autorech |
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou).
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů
jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Mi pareja ideal. Neurčité zájmeno TODO, TODA. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
|
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života.
Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět.
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností.
Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace.
Tvorba otázek.
|
Vazba ich möchte + infinitiv.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Téma: Mein Tagesprogramm. |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů.
Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa.
|
Pythagorova věta a její využití v příkladech z praxe, využití obrácené Pyt. věty
práce, energie tělesa |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé.
|
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století.
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky.
Charta lidských práv
(PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod.)
Politické a hospodářské poměry.
|
|
Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
|
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis //Pr. Téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – artefakty mající vztah k Evropě a světu.
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
interpretace obrazů baroka, rokoka, klasicismu, romantismu
zvětšování detailu vybraného obrazu - stínování tužkou
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
Košíková a doplňkové sporty.
Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny.
Pravidla osvojovaných pohybový činností.
Prevence a programy podpory zdraví.
Výživa - stravovací režim. |
|
Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH.
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
tvorba ceny
inflace |
|
Člověk a příroda |
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek.
Rozlišuje směsi a chemické látky.
Hodnotí rizikovost běžně používaných látek a posoudí nebezpečnost dostupných vybraných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost
stejnorodé a různorodé směsi
zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a běžném životě; bezpečnostní značky a bezpečností věty - H a P- věty. |
|