| Český jazyk a literatura |
uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie (rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu) využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace (produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě; věty podle postoje mluvčího; výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých) |
osvícenství, preromantismus, romantismus |
PT: Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj kreativity |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu) porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Opakování učiva ze 7. ročníku. Rozřazovací test. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase y en la casa - užití předložek místa a slovesa ESTAR, SER, TENER.Opakování časování pravidelných sloves. Průřezové téma: Multikulturní výchova - Multikulturalita. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Práce se slovníkem. |
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích. Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Opakování učiva 7. ročníku. Předložky "in" a "nach" spojené s cestováním. Zeměpisné názvy. Téma:Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel, řeší reálné situace pomocí rovnic, analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel; rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. |
opakování a procvičování výstupy naplňované v průběhu 2. pololetí minulého šk. roku; zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí • druhy pohybů • relativita pojmů klid a pohyb • relativní rychlost |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor struktura rostlinné, živočišné a bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků fyzickogeografická sféra |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států Evropy. Rozlišuje a porovnává úkoly orgánů právní ochrany občanů, uvede příklady jejich činnosti a spolupráce při postihování trestných činů. |
Srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století. Politické a hospodářské poměry v zemích Evropy. Ochrana práv občanů. |
Opakování učiva 7. ročníku. |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
hudební aktivity uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
zpěv vybraných písní s doprovodem skupinová mozaika - malba/kresba vybranou technikou |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Protahovací a mobilizační cvičení. Košíková a doplňkové sporty.
Tělesná a duševní hygiena. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
základní operace platebního styku v domácnosti způsoby placení, nakládání s penězi |
|