| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché (větné členy) a v souvětí (věty vedlejší) rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele |
realismus v Rusku a dalších zemích naturalismus záznam o přečtené knize typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry |
27.5. - test: Realismus ve Francii, Rusku, USA, VB a dalších zemích 4.6. |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života |
- zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Úvod do nové učebnice, opakování přítomných časů a zájmen Aktivity spojené s projektem Erasmus+ |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
En el aeropuerto, En la ciudad |
- orientace na letišti a ve městě, opakování slovní zásoby, reakce na otázky - poslechová cvičení a doplnění informací - rozhovory - scénka z cestovní kanceláře - el futuro - budoucí čas |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
•odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět •základní zdvořilostní obraty •jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace" |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Téma: Im Restaurant Gramatika: weil, dass; osobní zájmena |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles načrtne a sestrojí sítě jednoduchých těles |
jehlan a složená tělesa sítě těles |
|
| Svět přírody |
Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi. |
vlastnosti a využití kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin kyselost a zásaditost roztoků |
Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí. Environmentální výchova, lidské aktivizy a problémy životní prostředí - globální environmentální problémy. Sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech |
kolonialismus, konflikty mezi velmocemi pravděpodobný vývoj světových regionů hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů |
Témata: - Svět před 1. sv. válkou - Světová ohniska napětí: Izrael a Palestina Arménie a Ázerbájdžán Bosna a Hercegovina Sýrie Sahelská Afrika |
| Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
znaky hudebních stylů a slohů uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
Hudební a taneční styly v Indii (k ročníkovému projektu), tvorba vlastní taneční etudy |
| Tělesná výchova |
V souladu s individuálními předpoklady zvládá pohybové dovednosti - turistika, outdoorové aktivity. V souladu s individuálními předpoklady zvládá pohybové dovednosti - protahovací a posilovací cvičení. |
|
|
| Člověk a svět práce |
Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, manželství, pracovní poměr. |
|
|