| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. |
výklad, pracovní postup - recept |
skupinová práce na zadané téma, tvorba několika vybraných jazykových projevů v zadaných komunikačních žánrech, diskuze, hodnocení PT: Osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
- Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
- v učebnici lekce 6
- Vánoce
- slovní zásoba: příslovce, televizní programy, filmové žánry
- gramatika: vyjádření budoucího děje pomocí "going to" (kladná a záporná oznamovací věta, otázka, krátké odpovědi, otázky), "have to" |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
PT: Multikulturní výchova |
slovesa 1. třídy, popis postavy
La Navidad |
nová slovní zásoba - oblečení, práce s textem, tvorba vlastního textu - Popis postavy z obrázku, číslovky do 100
vánoční koledy, překlad jednoduchého textu, tvorba vánočního přání |
| Matematicko fyzikální základ |
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data
porovnává soubory dat;
Změří velikost působící síly |
zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů;
četnost jednotlivých prvků, aritmetický průměr
Měření síly, siloměr, gravitační síla |
10. 12. 1. část pololetní práce |
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka.
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti.
Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové volní vlastnosti. |
Sámova říše, Velká Morava
duchovenstvo + život v klášterech
temperament |
práce s texty, PL, video, práce s mapou, badatelské otázky, zadaná domácí práce - odevzdání 3.1.
Kláštery- střediska vzdělanosti (referát)
Vánoční období v rodinách křesťanských, muslimských a židovských - jak se slaví (referáty) |
| Člověk a svět práce |
Objasní princip
vyrovnaného,
schodkového
a přebytkového rozpočtu.
Rozlišuje, ze kterých zdrojů
pocházejí příjmy státu a do
kterých oblastí stát
směruje své výdaje. |
hospodaření s rozpočtem, státní rozpočet – zdroje a výdaje |
|
| Tělesná výchova |
Žák osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - gymnastika. |
přehazovaná, doplňkové sporty, gymnastická cvičení |
|
| Člověk a příroda |
Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů.
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obratlovci - ryby)
"rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - ryby)
práce s atlasem
Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
|