| Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá při komunikaci.
Používá správně pojmy literární teorie.
Vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je odpovídajícím způsobem.
|
popis a charakteristika
popis pracovního postupu
číslovky - skloňování a pravopis
verš, rým, lit. druhy a žánry
reflexe vlastní četby |
v týdnu od 8.11. slohová práce dle daných kritérií |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
- popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět - přirovnání
- odvozování významu
neznámých slov, která
se vyskytují
v jednoduchém textu z
daných souvislostí (novinový článek)
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
Slovní zásoba: přídavná jména, příslovce, televizní programy.
Reálie anglicky mluvících zemí – USA
V učebnici opakování lekce 5.
Úvod do lekce 6.
|
| Španělský jazyk |
- rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
- sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
|
podstatná a přídavná jména, sloveso SER a TENER
slovní zásoba - Mi familia, popis osoby, povolání
|
opakovací test v pondělí 8.11.
nová slovní zásoba
časování slovesa TENER sloves 1. třídy (koncovka - ar) |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
|
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům
představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností
|
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět.
Téma: Ich und meine Familie
Gramatika: časování pravidelných sloves, číslovky |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary;
Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel |
Konstrukce čtyřúhelníků;
Vztah mezi hmotností, hustotou a objemem;
Slovní úlohy na různá témata.
|
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik a v důsledku christianizace.
|
kořeny a zrod křesťanství
etnický obraz Evropy po stěhování národů, změny způsobené přijetím křesťanství
|
judaismua křesťanství - společné a rodílné znaky, badatelská výuka - práce s obrazy a texty
stěhování národů - minireferáty, skupnové práce, práce s mapou |
| Estetická výchova |
Porovnává na konkrétních případech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
výtvarná kolekce |
|
| Tělesná výchova |
Žák tvořivě aplikuje osvojované pohybové dovednosti v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Žák rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Žák usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, pravidla přehazované, doplňkové sporty, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Zváží nezbytnost
jednotlivých osobních
a rodinných výdajů.
Sestaví jednoduchý
rozpočet domácnosti,
uvede její možné hlavní
příjmy a výdaje.
Rozliší pravidelné
a jednorázové příjmy
a výdaje. |
|
Prezentace rozpočtů |
| Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel.
|
stavba a funkce těla, orgánových soustav (strunatci - pláštěnci a bezlebeční, obratlovci - paryby, ryby)
"rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (strunatci - pláštěnci a bezlebeční, obratlovci - paryby, ryby)
práce s atlasem
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů.
pohlavní a nepohlavní rozmnožování
|
referáty: paryby |