| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby. Spisovně vyslovuje česká i běžně užívaná cizí slova. Správně určuje a skloňuje zájmena a číslovky. Zná a uplatňuje správně zásady českého pravopisu. Vytváří vlastní text a uplatňuje naučené pravopisné znalosti. |
slovotvorba, přejímání slov z cizích jazyků apod. Správná výslovnost běžně užívaných cizích slov Jmenné skloňování Souhrnné opakování a procvičování pravopisu Tvorba vl. textu |
Opakování učiva 6. ročníku kniha Dárce - vyvozování, kladení otázek v týdnu od 13.9. tvorba vl. textu, dokončení za dú |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Žák se zeptá na základní informace. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. - zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Opakování učiva z šestého ročníku - jídlo, geografické pojmy, Spojené království. Slovní zásoba: počasí, přídavná jména |
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času. |
výslovnost, španělská abeceda, člen určitý a neurčitý, množné číslo, jednoduché otázky a reakce na ně |
seznámení s jazykem, výslovnost, abeceda formou písničky, španělské reálie ochutnávka šp. potravin 10.9. jednoduché otázky - jméno, věk, odkud jsi a reakce na ně |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu |
Výchova demokratického občana – Objevujeme Evropu a svět |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta Analyzuje základní vlastnosti těles Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Opakování vztahu mezi desetinným číslem a zlomkem. Opakování vlastností těles Početní operace s racionálními čísly - opakování a prohlubování. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
Aplikuje praktické metody poznávání přírody. vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterově volní vlastnosti. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
antický Řím společnost a formy vlády |
opakování formou hry, jak se žilo v Římě, referáty z loňského roku samostudium, práce s textem, metoda I.N.S.E.R.T souvislost s ročníkovým projektem, zahájení, práce v týmu, sebepoznání, "já" PT: Osobnostní a sociální výchova 15.9. zahájení ročníkového projektu - dílna Opakování Afrika, Asie z loňského roku |
| Estetická výchova |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků. |
Kresba tužkou - perspektiva, stínování; zlatý řez |
|
| Tělesná výchova |
Žák zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
míčové hry volejbalová a basketbalová průprava |
Na úvodní hodině - poučení o BOZP. |
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
• bezpečnost a ochrana zdraví při práci • pracovní pomůcky • první pomoc při drobných poraněních |
Úvod do předmětu |