| Český jazyk a literatura |
Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů dle komunikační situace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. |
osnova a struktura referátu - přednes práce s chybou, gramatickou, lexikální, stylistickou renesance a humanismus v Čechách, pobělohorská literatura barokní, dílo J. A. Komenského |
|
| Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat. Porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat. Shrnutí a opakování učiva. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
-rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat - zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Pohyb po městě - práce s mapou, rozhovory El tiempo |
- praktické využití - krátká cesta v okolí - čas, časové údaje, domluva schůzky |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení. Porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory. Představování sebe a členů rodiny sdělení informací. Popis skutečností. |
Předložky se 3. a 4. pádem. Zeměpisné názvy. Témata: Essen und Trinken, Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů. Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. Porovnává soubory dat. |
mechanika kapalin hydrostatický tlak vztlaková síla Archimédův zákon četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - hmyz. Optimálně reaguje na fyziologické změny v období dospívání a kultivovaně se chová k opačnému pohlaví. V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíly mladých lidí příjímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina. |
Preventivní program - sexuální výchova |
| Člověk a společnost |
Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové vlastnosti. Dodržuje zásady hospodárnosti. Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
Srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století. Baroko a osvícenství. Vývoj světových regionů. Sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce. Možnosti změny člověka. Hospodárnost. Rizika hospodaření a zvažování jejich míry. |
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Čtení z mapy, práce s textem. PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace - regulace vlastního jednání a prožívání. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
Hranice setkávání - skupinová výtvarná práce |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Procházky do okolí Prahy, outdoorové aktivity. |
|
| Člověk a svět práce |
Na příkladu chování kupujících a prodívajících vyloží podstatu fungování trhu. |
Nabídka a poptávka - trh a jeho fungování. |
|