Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 24.05.2021 do 04.06.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře v 15. - 18. století. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. referát o knize - samostatná páce, zadání v GC sonet - vývoj literární formy, vlastní tvorba, dobrodružný román -Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha slovesný vid - procvičování, slovesné třídy a vzory - vysvětlení pojmů, tabulka - seznámení se způsobem určování slovesné třídy a vzoru termín odevzdání 31.5.buď do GC nebo osobně
Anglický jazyk Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a způsobu dopravy). Popis plánů do budoucna. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 lekce 2.
Španělský jazyk rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci zapojí se do jednoduchých rozhovorů. La ciudad- slovní zásoba město orientace ve městě opakování předložek a slovesa estar pohyb po městě, tvorba plánku otázky - reakce na otázky v rozhovoru Kryštof Kolumbus - práce s textem, badatelské cvičení PT: Multikulturní výchova
Německý jazyk Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory. Představování sebe a členů rodiny. Sdělení informací, popis skutečností. Opakování dosud probrané gramatiky. Základní fráze spojené s tématem jídlo a pití. Témata: Essen und Trinken - rozšiřování slovní zásoby, práce s poslechovým cvičením, tvorba rozhovorů, práce se slovníkem.
Matematicko fyzikální základ Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. kladka, výpočet tlaku zpracování dat do tabulek a grafů čtení z grafů a diagramů četnost jednotlivých prvků aritmetický průměr v rámci ročníkového projektu
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - členovci - trojlaločnatci, korýši, hmyz. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina. Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný lest, lidské sídlo, kulturní krajina 5 minutové testy
Člověk a společnost Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. Čtení z mapy, práce s textem. uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. Třicetiletá válka a její důsledky Srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století. Světové hospodářství. Sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce. Orgány samosprávy Volby Možnosti změny člověka Reformace - Německo, Francie, Anglie, protireformace. Martin Luther, Jan Kalvín. Hospodářství, doprava - Amerika. Třicetiletá válka - z pohledu Evropy. PT:Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě – parlamentní, krajské a komunální volby. PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace - regulace vlastního jednání a prožívání.
Estetická výchova reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření body percussion - vlastní rytmický doprovod k vybrané sklatbě a jejich prezentace osobní erb/iniciála
Tělesná výchova Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - turistika, pobyt v přírodě. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Procházky do okolí Prahy. Školní výlet do Jizerských hor.
Člověk a svět práce Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. Na příkladu chování kupujících a prodívajících vyloží podstatu fungování trhu. Hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní. Nabídka a poptávka - trh a jeho fungování.