Český jazyk a literatura |
produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování
samostatně připraví referát.
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
referát, osnova referátu, struktura stati referátu
literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama); epos, mýtus |
|
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat. |
Dokončování 1. lekce - Project 2. |
Matematicko fyzikální základ |
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa.
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody.
Pracuje s měřítky map a plánů.
|
Fyzikální veličiny a jejich měřidla.
Převody jednotek.
Měřítko map - postup výpočtu |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci)
základní pohyby Země
|
Výstupy naplňovány i v rámci ICT. |
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa.
Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů.
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla.
|
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
Spolupráce lidí
Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti
Osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování
Funkce lidského sídla |
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. |
Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází přitom ze svých znalostí, historických souvislostí i z osobních zkušeností a zážitků
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
|
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu
intonování písní
|
Vztah člověk a zvíře - inspirace pravěkými nástěnnými malbami
"Trojportrét"
zpěv písně "Dva roky prázdnin" jako kánon, rytmus |
Informační a komunikační technologie |
Žák zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textovém editoru.
Žák používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji.
Žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví. |
využití nabytých znalostí při práci na zadané téma, autorský zákon |
Zadání dlouhodobého domácího úkolu - zpracování referátu v textovém editoru na téma Ptáci - propojeno s předmětem ČP. |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
|
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
|
Londýnské schody - běh.
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň; Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Pokračování v práci na výrobě robota. Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba jednotlivých dílů robota. Další povrchová úprava jednotlivých dílů – pilování a broušení smirkovým papírem. |
|