Český jazyk a literatura |
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky.
uplatňování pravopisných zásad |
literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza.
klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa; příprava na zpracování referátu, jeho zadání |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami |
Závěr 1 lekce - Project 2. Přítomný čas prostý. Otázky, odpovědi, použití Do, Does, Don´t, Doesn´t. Kompletní slovní zásoba 1. lekce. |
Matematicko fyzikální základ |
|
|
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
|
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
|
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Objasní potřebu tolerance ve společnosti.
|
Společenská tolerance a intolerance.
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Práce s mapou. |
Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - respektování ostatních.
|
Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází přitom ze svých znalostí, historických souvislostí i z osobních zkušeností a zážitků
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu
intonování písní
|
Vztah člověk a zvíře - inspirace pravěkými nástěnnými malbami
"Trojportrét"
zpěv písně "Dva roky prázdnin" jako kánon, rytmus |
Informační a komunikační technologie |
Žák ovládá práci s textovým editorem.
Žák pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví. |
funkce textového editoru, autorský zákon |
příprava a informace k dlouhodobějšímu úkolu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
|
pohybové hry
basketbal, volejbal, přehazovaná
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň; Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Dokončení kouzelnické hůlky pro ročníkový projekt; Povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem.
Dále práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota;
Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba jednotlivých dílů robota;
Povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem.
|
|