Český jazyk a literatura |
rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
slova domácí a přejatá, význam slov, způsoby obohacování sl. Zásoby, ustálená slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví
klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa; příprava na zpracování referátu, jeho zadání |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa.
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet |
Násobení a dělení celých čísel. Pravidla přednosti početních úkonů.
Zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles.
vlastnosti permanentního magnetu
magnetické pole. |
|
Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. |
základní pohyby Země
tvar Země |
|
Člověk a společnost |
Objasní potřebu tolerance ve společnosti.
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
|
společenská tolerance a intolerance
projevy vandalismu
práce s mapou
společné znaky nejstarších starověkých civilizací |
Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - respektování ostatních.
Aktuálně - volby do Poslanecké sněmovny
Opakovací test z období pravěku - 6. B - 4. 10. a 6. C - 5. 10.
|
Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
|
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis
intonování písní |
Kolorovaná kresba inspirovaná pravěkými nástěnnými malbami
Zpěv písně "Dva roky prázdnin" - hodnocení, zpěv vybraných písní s hudebním doprovodem |
Informační a komunikační technologie |
Žák ovládá práci s textovým editorem.
Žák uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem. |
opakování zpracování textu v textovém editoru, formát písma, odstavce, odrážky a číslování, práce s grafickými objekty v textovém editoru, tvorba tabulek v textovém editoru, typografická pravidla |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
|
pohybové hry netradiční pohybové hry
basketbalová průprava
rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech
|
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň; Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu robota;
Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba jednotlivých dílů robota; a další povrchová úprava – pilování a broušení smirkovým papírem. |
|