| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola slohové útvary a postupy antické drama - dramatizace starověkých bájí mluvnické kategorie sloves |
práce s textem, hodnocení vl. textu na základě vhodně položených otázek, diskuze anglosaský a kontinentální styl psaní odstavců Divadlo v plenéru - projení ČJ, ČS a EV - Střípky z Řecka Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. |
| Anglický jazyk |
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
- reálie Velké Británie - slovní zásoba týkající se zeměpisných pojmů a počasí - v učebnici lekce 5/A |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
Opakování, celkové shrnutí, ozoboti. Úlohy s využitím desetinných čísel a zlomků. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí |
dokončení a prezentace plakátů - jehličnaté stromy |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
antický Řím typy a formy států, demokratické a nedemokratické zřízení volby |
úvod do tématu, Etruskové, mytologie, referáty PT: Výchova demokratického občana, Osobnostní a sociální výchova kauza D. Feri - aktuální situace, rovnost pohlaví, sexuální násilí, sekundární victimizace - vysvětlení pojmů |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
Hudební doprovod k divadelnímu představení výroba kulis pro divadelní představení |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. venkovní aktivity |
Procházky v okolí školy. |
| Člověk a svět práce |
provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň + organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání, dodržování technologických postupů; práce s technickými materiály a používání nářadí na opracování výrobků; |
práce na robotovi - práce s plánkem a kótami na plánku, řezání, vrtání, broušení; |