| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Používá správné tvary slov v písemném projevu |
řecké drama práce s jazykovými příručkami (PČP, SSČ) slohový útvar - popis skloňování podstatných a přídavných jmen, zájmenné skloňování |
popis statický a dynamický, konverzační hry - dokončení myšlenky |
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. |
Závěr tématu Food (lekce 4) Úvod do tématu World - slovní zásoba spojená se zeměpisnými pojmy Reálie Velké Británie (v učebnici lekce 5) |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
Sítě těles, volné rovnoběžné promítání. Konstrukce trojúhelníků pomocí SSS, SUS, USU Násobení a dělení zlomků. Převrácená hodnota zlomku. šíření světla zdroj světla barevné spektrum |
|
| Svět přírody |
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin práce s mapou Asie |
|
| Člověk a společnost |
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky |
reklama preventivní program Antické Řecko typy a formy států - pojmy demokracie, oligarchie, aristokracie, občan - práva a povinnosti přírodní poměry Asie Asie - ekonomický potenciál jednotlivých států |
tvorba vlastní reklamy a scénáře, cíl reklamy, způsob zpracování, zhodnocení prací PT: Mediální výchova samota x osamění PT: Osobnostní a sociální výchova řecko - perské války (falanga- praktická ukázka) Ze života mladé Athéňanky - práce s textem opakovací test - Řecko Olympijské hry, divadlo v Řecku - dramatizace známých událostí |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
malba, kresba, kombinace výtv. technik |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Zdravý životní styl. |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna procházky |
| Člověk a svět práce |
provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň + organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání, dodržování technologických postupů; práce s technickými materiály a používání nářadí na opracování výrobků; |
započetí práce na robotovi; |