| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. |
Antická literatura, báje a pověsti, drama Vlastní audiovizuální sdělení; skloňování příd. jmen Kodifikační příručky |
tvorba reklamy - práce ve skupině PT: Mediální výchova |
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami |
Jídlo a stravování; počitatelnost podstatných jmen; psaní receptu; použití some/any; konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. Reálie Velké Británie. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule šíření světla, zdroj světla, barevné spektrum násobení zlomků převrácená hodnota čísla |
|
| Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. vytváří a využívá osobní myšlenková (mentální) schémata a myšlenkové (mentální) mapy pro orientaci v konkrétních regionech. používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
uspořádání stavby rostlinného těla stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin základní geografické, topografické a kartografické pojmy |
|
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). |
společnost a způsob vlády ve Spartě a Athénách (oligarchie, demokracie) typy a formy států demokratické a nedemokratické vedení památky antického Řecka, Sedm divů světa - dokončení Lapbooků |
městské státy - práce s myšl. mapou, sdílení ve skupině, metoda ANO - NE Jak se žilo v Řecku - práce s referáty řecko - perské války terminologie, současné dění PT: Výchova demokratického občana aktualita - připomínka událostí v Černobylu |
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Využití základních výtvarných technik Uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna |
| Člověk a svět práce |
provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň + organizuje a plánuje svoji pracovní činnost. |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů; |
návaznost na MF "Světlo"; |