| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy |
májovci pravopisná cvičení; Kahoot (velká písmena) |
test 12. nebo 13. dubna |
| Anglický jazyk |
Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zeptá se na základní informace. |
- písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života - zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
- návrhy řešení problémů pomocí modálních sloves - popis pravidel - v učebnici lekce 6 |
| Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
En el hotel tázací zájmena a příslovce |
praktická ukázka, reakce na otázky recepčního příjmení a jména ve Španělsku texty o španělsky mluvících zemích práce na vlastním textu o ČR a Praze PT: Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Gramatika: modální slovesa Téma: Beruf PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním odhaduje a vypočítá objem a povrch těles |
a2 - b2 válec, koule |
|
| Svět přírody |
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. |
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučeniny - halogenidy, oxidy vlastnosti a využití oxidů a halogenidů |
Průřezové téma: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí. |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
- emancipace menšin žijících v ČR (Židé, Romové a další), boj za rovnoprávnost žen - mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy - konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva ekosystémy |
- dokončení průběžně naplňovaného výstupu PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – zpravodajství a reklama PT: Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – základní principy a hodnoty demokratického politického systému. opakování ekosystému světa nová látka: ekosystémy v ČR (dlouhodobý domácí úkol) |
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla poslech a reflexe kompozice hudební skladby |
Povinný úkol: na výběr z: Landart - reflexe krajiny (inspirace uměním A. Goldsworthyho); Architektura je řeč - návrh vlastního modelu inspirovaného citátem; parafráze na vybraný ikonický obraz - obraz z oblečení Dobrovolný úkol: Poslech a reflexe B. Smetana – Vltava a zpracování prac. listu |
| Tělesná výchova |
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. |
protahovací, uvolňovací a posilovací cviky |
online hodiny si připravují samotní žáci, část hodiny je jimi vedena |
| Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
základní operace platebního styku v domácnosti různé způsoby placení, nakládání s penězi |
|