| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí. Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
|
"Nalejvárna" - přípravných 14 dní na přijímací zkoušky - průřez oblastmi: slovní zásoba, pravopis, tvarosloví, skladba, slohová a literární výchova; porozumění textu |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Psaní krátkých jednoduchých textů, které se týkají probíraných témat. Vyhledávání konkrétních potřebných informací v zadaném textu. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. |
Minulý čas sloves - perfektum - opakování. Procvičování dosud probrané gramatiky. |
| Matematicko fyzikální základ |
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita). Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu (bude hodnoceno v předmětu AMA, EMA). Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel |
individuální procvičování předkládaných témat, konkrétních úloh a cvičení. |
|
| Člověk a jeho svět |
Orientuje se v právech spotřebitele. |
video ukázky o asertivním chování v případě reklamace |
|
| Svět přírody |
Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. |
prevence chorob problematika zdraví dostupnost lékařských ordinací v okolí školy a bydliště |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace. Průřezové téma: Osobností a sociální výchova, osobnostní rozvoj, psychohygiena - hledání pomoci při potížích. |
| Člověk a společnost |
Orientuje se v systému EU. |
orgány EU - jednotlivé instituce a jejich pravomoce. |
projektová práce - tvorba posteru |
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
reflexe vokálního projevu linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Dobrovolný úkol: Hitparáda vybraných písní na PADLETU VV - malba na plátno podle schváleného návrhu |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Vzdělávací videa z oblasti sportu. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Zdravý životní styl. |
online cvičení v učebně online cvičení s pedagogem |