| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele od 15. století do poloviny 18. století. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
Procvičování určování druhů vedlejších vět v jednoduchém souvětí. osnova, obsah referátu, referát o knize, světová renesanční literatura - představitelé, žánry (sonet, novela, balada, drama, román) slovesné tvary, slovesný rod a vid |
Test (15 minut): čtvrtek 13.5 (7.C), pátek 14.5. (7.A, 7.B) samostatná práce, termín odevzdání 31.5. práce se texte, skupinová práce - portrét W. Shakespeara, práce s ukázkami, tvorba vlastního textu |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
Zapojování se do jasně strukturovaného rozhovoru v budoucím čas. Vyjádření budoucnosti pomocí will. Popis plánů do budoucna. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 - lekce 2. |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat |
dotazník poslechová cvičení k dotazníku |
tvorba vlastního průkazu, reakce na otázky opakovací test na čísla, datum, otázky k identifikaci A- pátek 14., C- čtvrtek 13. sloveso IR - časování co najdeme ve městě - slovní zásoba |
| Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Používání základních zdvořilostních obratů, poskytnutí konkrétních informací. Výběr, seřazení, doplňování odpovědí. Vykonávání jednoduchých činností. Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení. |
Podstatná jména ve třetím pádu. Předložky se 3. a 4. pádem. Témata: In der Schule, Essen und Trinken. |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích. Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů. |
měření síly výslednice sil, skládání sil výpočet tlaku 2. a 3. Newtonův zákon moment síly |
|
| Člověk a jeho svět |
Dodržuje zásady hospodárnosti. Rozlišuje, ze kterých zdrojů pochází příjmy státu a do kterých oblastí stát směřuje své výdaje. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. |
Státní rozpočet - zdroje a výdaje. Hospodářské sféry primární, sekundární, terciární a kvartérní. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - členovci - trojlaločnatci, klepítkatci, korýši. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje bezpečného chování ve styku s živočichy. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
opakování na test - měkkýši, houbovci, kroužkovci. |
| Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. |
Český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618. Třicetiletá válka a její důsledky. Světové hospodářství. Sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce. Orgány samosprávy. Možnosti změny člověka. |
PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace - regulace vlastního jednání a prožívání. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
Učivo: uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
Dokreslovaný detail vybrané reprodukce sochy (renesanční, barokní a antičtí mistři) Hra na tělo - vymýšlení rytmického doprovodu k vybraným hudebním dílům různých stylů a žánrů |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Procházky do okolí Prahy. |
on-line cvičení s pedagogem |