Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 10.05.2021 do 21.05.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele od 15. století do poloviny 18. století. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Procvičování určování druhů vedlejších vět v jednoduchém souvětí. osnova, obsah referátu, referát o knize, světová renesanční literatura - představitelé, žánry (sonet, novela, balada, drama, román) slovesné tvary, slovesný rod a vid Test (15 minut): čtvrtek 13.5 (7.C), pátek 14.5. (7.A, 7.B) samostatná práce, termín odevzdání 31.5. práce se texte, skupinová práce - portrét W. Shakespeara, práce s ukázkami, tvorba vlastního textu
Anglický jazyk Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Zapojování se do jasně strukturovaného rozhovoru v budoucím čas. Vyjádření budoucnosti pomocí will. Popis plánů do budoucna. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 3 - lekce 2.
Španělský jazyk zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat dotazník poslechová cvičení k dotazníku tvorba vlastního průkazu, reakce na otázky opakovací test na čísla, datum, otázky k identifikaci A- pátek 14., C- čtvrtek 13. sloveso IR - časování co najdeme ve městě - slovní zásoba
Německý jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Používání základních zdvořilostních obratů, poskytnutí konkrétních informací. Výběr, seřazení, doplňování odpovědí. Vykonávání jednoduchých činností. Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení. Podstatná jména ve třetím pádu. Předložky se 3. a 4. pádem. Témata: In der Schule, Essen und Trinken.
Matematicko fyzikální základ Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. Využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích. Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů. měření síly výslednice sil, skládání sil výpočet tlaku 2. a 3. Newtonův zákon moment síly
Člověk a jeho svět Dodržuje zásady hospodárnosti. Rozlišuje, ze kterých zdrojů pochází příjmy státu a do kterých oblastí stát směřuje své výdaje. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. Státní rozpočet - zdroje a výdaje. Hospodářské sféry primární, sekundární, terciární a kvartérní.
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - členovci - trojlaločnatci, klepítkatci, korýši. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje bezpečného chování ve styku s živočichy. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. opakování na test - měkkýši, houbovci, kroužkovci.
Člověk a společnost Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. Český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618. Třicetiletá válka a její důsledky. Světové hospodářství. Sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce. Orgány samosprávy. Možnosti změny člověka. PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. PT: Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace - regulace vlastního jednání a prožívání.
Estetická výchova vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Učivo: uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století Dokreslovaný detail vybrané reprodukce sochy (renesanční, barokní a antičtí mistři) Hra na tělo - vymýšlení rytmického doprovodu k vybraným hudebním dílům různých stylů a žánrů
Tělesná výchova Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Procházky do okolí Prahy. on-line cvičení s pedagogem