| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele od poloviny 15. století do druhé poloviny 18.století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
renesanční literatura W. Shakespeare VH, VV, druhy VV, větný člen- vedlejší věta - převádění světová i česká renesanční a barokní literatura - zadání referátů |
30.4. rozhlasová hra Romeo a Julie v podání žáků 7. ročníku Termín odevzdání |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. Popis plánů za použití vět řazených za sebou. |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Project 3, lekce 3D, 2A |
| Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
• tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky la Entrevista - rozhovor |
užití sloves, otázky na dny a měsíce- tvorba rozhovoru - práce ve dvojici vyplnění dotazníku (jméno, věk, zaměstnání atd.) - tvorba ident. karty poslech a překlad písně |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory. Představování sebe a členů rodiny sdělení informací. Popis skutečností. |
Podstatná jména ve třetím pádu. Téma: In der Schule. |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
měření síly druhy sil, síla jako orientovaná úsečka výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - měkkýši, houbovci, kroužkovci. zeměpis: práce s atlasem - ANDSKÉ STÁTY, BRAZÍLIE a okolní státy Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
|
| Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
Český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618. Třicetiletá válka a její důsledky. Vývoj světových regionů. Světové hospodářství. Orgány samosprávy. Volby. |
PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě – parlamentní, krajské a komunální volby. |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. |
on-line cvičení s pedagogem |
| Člověk a svět práce |
Dodržuje zásady hospodárnosti. Rozlišuje, ze kterých zdrojů pochází příjmy státu a do kterých oblastí stát směřuje své výdaje. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. |
Státní rozpočet - zdroje a výdaje. Hospodářské sféry primární, sekundární, terciární a kvartérní. |
|