| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od 15. století do druhé poloviny 18. století. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový poměr mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, člen několikanásobný - zavedení pojmu VH, VV, druhy VV v návaznosti na určování větných členů shakespearovské drama |
Duben - Měsíc nezapomenutelných rolí - příprava a realizace rozhlasové hry Romeo a Julie |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. |
Popis události v minulém čase s využitím spojek k propojení několika vět. Zjišťování informací, které se týkají probíraných témat. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project lekce 3C, D, Culture |
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
práce s textem, reakce na otázky dny v týdnu, měsíce - cumpleaňos národnosti ( opakování přídavných jmen) |
texty k oblasti Latinské Ameriky, četba, překlad opakování národností PT: Multikulturní výchova, Výchova k myšlení v globálních souvislostech číslovky do sta, opakovací test |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory. Představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností. |
Podstatná jména ve třetím pádu. Téma: In der Schule - rozšiřování slovní zásoby. Práce s obrazovým materiálem, poslechovým cvičením, videem. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Změří velikost působící síly. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působící na těleso, jejich velikosti a směry. |
osa úsečky a osa úhlu Kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku měření síly těžiště, druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla |
Budete potřebovat rýsovací pomůcky!!! |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - tasemnice, hlísti, měkkýši. zeměpis: práce s atlasem - ANDSKÉ STÁTY, BRAZÍLIE a okolní státy Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
TEST - žahavci, ploštěnci (19. 4.) na hodině ČP |
| Člověk a společnost |
Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
Zámořské objevy. Svět na počátku novověku. Český stát a jeho postavení od poloviny 15. století do roku 1618. Vývoj světových regionů. Světové hospodářství. Orgány samosprávy. Volby. |
Zámořské objevy, jejich význam pro Evropu, nejznámější mořeplavci. Humanismus a renesance. Nástup Habsburků na český trůn. Severní a Jižní Amerika - zeměpis - pokračování. Kvíz v Kahoot! PT:Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě – parlamentní, krajské a komunální volby |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních) intonování písní |
DOBROVOLNÉ ÚKOLY: CLOTHES PICTURE - koláž z oblečení a obyčejných věcí - parafráze na vybraný slavný obraz "JAKO PTÁK" - zvuková nápodoba zpěvu ptáků |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna |
| Člověk a svět práce |
Uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít. |
Pojištění. |
Opakovací testík Bankovnictví. |