| Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ mluvenou a písemnou podobu slova. (rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova) Odůvodňuješ a píšeš správně velká písmena ve vlastních jménech. (odůvodňuje a píše správně velká písmena v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenování) Vyjmenuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) Odůvodňuješ a píšeš správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. (odůvodňuje a píše správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Čteš plynule ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Pracuješ tvořivě s různými texty. (pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností) y |
vztah hlásky a písmena výslovnost samohlásek, souhlásek a souhláskových skupin základní pravidla pro psaní velkých písmen uvnitř věty tvrdé a měkké souhlásky pravidla pro správné psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě základní seznámení se slovními druhy souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu - vzkaz, zpráva, adresa návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce poslech literárních textů technika čtení volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu dramatizace dokončování a přetváření textu |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity |
| Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose do 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Zpaměti násobíš přirozená čísla do 100. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) popisuje jednoduché závislosti z praktického života. Popisuješ jednoduché závislosti z praktického života. Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Chováš se správně a bezpečně při mimořádných situacích. (reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech) Vhodně jednáš při řešení nepříjemných situací. Víš, jak se chovat při setkání s cizími lidmi. (chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná) Rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí. písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-100 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-100 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-100 číselná řada násobilka 2, 5 a 4, násobení 10 řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají závislosti a jejich vlastnosti (modelace dělení) základní změny v přírodě v průběhu roku správné a bezpečné chování při mimořádných událostech zásady bezpečné komunikace nebezpečná místa, nebezpečné situace Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice – rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci (jasná a respektující komunikace, podřízení se.) Osobnostní a sociální výchova, Komunikace – komunikace v různých situacích (řešení konfliktů, vyjednávání, žádost apod.) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-100 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-100 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-100 číselná řada násobilka 2, 5 a 4, násobení 10 řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají závislosti a jejich vlastnosti (modelace dělení) základní změny v přírodě v průběhu roku správné a bezpečné chování při mimořádných událostech zásady bezpečné komunikace nebezpečná místa, nebezpečné situace |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, Kooperace a kompetice – rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci (jasná a respektující komunikace, podřízení se.) Osobnostní a sociální výchova, Komunikace – komunikace v různých situacích (řešení konfliktů, vyjednávání, žádost apod.) |
| Kultura ducha a těla |
Vyjádříš svůj výtvarný záměr. (podle svých schopností podá výklad výtvarného vyjádření, odlišný výklad porovnává se svojí dosavadní zkušeností) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování) Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla) Dokážeš hlasem a pohybem rozpoznat a vyjádřit emoce. (dokáže hlasem a pohybem vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování druhých) spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti. |
vnímání, pozorování poznávání a pojmenování vlastností a cílů výtvarných projevů pozorování zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla verbální a neverbální komunikace znalost základních zdraví prospěšných cvičení a vhodného prostředí pro pohybovou činnost |
Multikulturní výchova, multikulturalita – vzájemné obohacování lidí z různého kulturního prostředí. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, komunikace – řeč těla, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální, cvičení pozorování a empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, psychohygiena – spojení fyzické a duševní kondice. |