Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 15.03.2021 do 26.03.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) Odůvodňuješ a píšeš správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. (odůvodňuje a píše správně slova se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě – mimo morfologický šev) Vyjmenuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Čteš plynule ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) tvrdé a měkké souhlásky pravidla pro správné psaní dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě základní seznámení se slovními druhy poslech literárních textů technika čtení návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtyřúhelníky a pětiúhelníky. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Porovnáváš velikost útvarů, měříš a odhaduješ délku úsečky. (porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky) Orientuješ se v čase a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Určuješ rostliny a živočichy ve svém okolí. (uvede příklady výskytu organismů ve známé lokalitě) Provádíš jednoduché pokusy. (provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti) Víš, jak požádáš o pomoc pro sebe i pro jiné na tísňových linkách. (v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro jiné, ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek) písemné sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku v oboru 0-100 úsečka, lomená čára, křivá čára čtyřúhelník, pětiúhelník, obdélník porovnávání velikosti útvarů odhadování délky a měření úseček žádost o pomoc zásady komunikace na tísňových linkách orientace v čase; běžně používané časové jednotky základní změny v přírodě v průběhu roku - jaro výčet organismů v dané lokalitě založení jednoduchého pokusu, sledování zadaných vlastností a jevů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - pozornosti a soustředění
Kultura ducha a těla Využíváš různé výtvarné techniky a materiály. (vyjadřuje rozdíly při vnímání událostí různými smysly a pro jejich výtvarné vyjádření volí vhodné prostředky) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování) Vedeš krátkou rozcvičku. (spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti) různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pozorování zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování. příprava organismu – příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a uvolňovací cvičení Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.