| Český jazyk a literatura |
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. používá správné tvary slov v písemném projevu |
antická mytologie, drama zájmenné skloňování, slovesné tvary uplatňování pravopisných zásad skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové |
propojení s učivem ČS, práce s textem, "průkaz totožnosti" mytologické postavy - osnova |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
• promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Jídlo a stravování - počitatelnost podstatných jmen - psaní receptu - použití some/any - konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci V učebnici lekce 4 |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. Využívá potřebnou matematickou symboliku. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
Sčítání a odčítání zlomků s různým jmenovatelem. porovnávání zlomků (opakování) vztah zlomek desetinné číslo (opakování) Slovní úlohy na různá témata s použitím zlomků. Konstrukce na základě postupu konstrukce pomocí geometrických značek. Konstrukční úlohy trojúhelníku dle sss |
|
| Člověk a jeho svět |
organizuje a plánuje svoji pracovní činnost; |
samostatná práce na výrobku dle zadání; dodržování technologických postupů; |
stavba modelu mostu; dlouhodobý úkol; |
| Svět přírody |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. |
fotosyntéza fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
Minojská Kréta, Mykénské období- periodizace dějin starověkého Řecka Homérské Řecko mediální výchova - zpráva, rozhovor, reklama |
- paláce na Knóssu, báje o Minotaurovi (video ukázka) práce s textem, vyhledávání informací Atlantida a její tajemství propojení s ČJ - referáty, Trojská válka, archeologie a památky antického Řecka práce s textem |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
výtvarné umění nejen období probíraného souběžně v oboru dějepis výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. on-line TV |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna |