| Český jazyk a literatura |
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
slohové útvary a postupy lyrika a její typy jmenné skloňování, duálové tvary aj. uplatňování zásad diskuze a dialogu |
rozhovor - PT: Mediání výchova propojení s tvorbou rozhovoru v rámci zpracování školní kroniky |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí Průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. • popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
- Jídlo a stravování - počitatelnost podstatných jmen - psaní receptu - použití some/any - konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci V učebnici lekce 4. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta. Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
Krácení a rozšiřování zlomků, zápis zlomku, převod des. zlomku a des. čísla vlastnosti permanentního magnetu magnetické pole |
|
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. |
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza jižní Afrika |
|
| Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Indie antické Řecko jižní Afrika |
starověká Indie a její znaky (hinduismus a buddhismus - meditace, jóga - praktická ukázka) , kastovní systém, tradice - práce ve skupině a vyhledávání informací- rozdělení rolí ve skupině (spolupráce) - úvod do tématu, práce s filmovými ukázkami a obrazovým materiálem, myšlenková mapa, porovnání získaných informací 16.3. preventivní program Co sdílíme (sociální sítě) |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
výtvarné umění nejen období probíraného souběžně v oboru dějepis výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
Cvičení online s pedagogem. Google učebna. |
| Člověk a svět práce |
organizuje a plánuje svoji pracovní činnost; |
samostatná práce na výrobku dle zadání; dodržování technologických postupů; |
stavba modelu mostu; dlouhodobý úkol; |