| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Používá správné tvary slov v písemném projevu. |
publicistický styl administrativní styl Vlastní čtenářský zážitek, starověká literatura. Skloňování podstatných a přídavných jmen. Uplatňování pravopisných zásad, práce s pravopisnou chybou. |
- práce s textem, jak vést rozhovor- propojení s učivem ČS - inzerát ve starověké Číně |
| Anglický jazyk |
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. |
- závěr tématu Cestování a popis zážitků (použití minulého času) - úvod do tématu Jídlo a stravování - v učebnici závěr lekce 3 a úvod do lekce 4 |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
porovnávání zlomků vztah zlomek desetinné číslo početní operace se zlomky vlastnosti permanentního magnetu magnetické pole |
|
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub, význam hub |
|
| Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
starověká Čína zpráva, fake news |
- pokračování tématu, hranice a jejich důležitost (dnešní Čína a její národy, lidská práva - Ujguři) Velká čínská zeď, hmotné památky, náboženství - práce s textem, jak vést rozhovor tvorba inzerátu - propojení s ČJ PT: Mediální výchova |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
reflexe výtvarného sdělení, použité umělecké prostředky formulace vlastního názoru na umělecké dílo |
|
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
Google Classroom |
| Člověk a svět práce |
užívání technické dokumentace a připrava vlastního jednoduchého náčrtu výrobku; |
čtení a vytváření jednoduchých výkresů a pracovních postupů a návodů; |
dokončení úkolu týkajícího se náčrtu a kótování jednoduchého výrobku; jednoduchý náčrt modelu mostu a sestavení seznamu potřebného materiálu a dalších pomůcek pro stavbu modelu mostu; |