| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich využívá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Uvádí základní literární směry české literatury do konce středověku |
gramatické kategorie ohebných slovních druhů významové vztahy mezi větnými členy, přísudek slovesný, jmenný se sponou, jmenný beze spony, složený, druhy podmětu (vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný, holý, rozvitý, několikanásobný) odkaz Jana Husa - chorály, Jednota bratrská |
odevzdání záznamu z četby 8.4. |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou. Odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Počasí, přírodní problémy, New York, Velikonoce. Project lekce 3B, C |
| Španělský jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
užití slov a sloves k tématu Animales číslovky do 100 texty týkající se oslav Semana Santa |
vlastní text + nahrávka reakce na otázky týkající se čísel do 100 oslavy svátků ve španělsku a Mexiku PT: Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Výběr, seřazení, doplňování odpovědí vykonávání jednoduchých činností. Tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení. |
Podstatná jména ve třetím pádu. Témata: Ostern, In der Schule - nová slovní zásoba. |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta. řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. |
slovní úlohy s procenty osa úsečky a osa úhlu Kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - tasemnice. hlísti, měkkýši zeměpis: práce s atlasem - Jižní Amerika (státy) Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
Projekt - Latinská Amerika |
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
Husitství. Snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim. Zámořské objevy, svět na počátku novověku. Vývoj světových regionů. Orgány samosprávy. |
Husitské války a jejich důsledky - opakování. Jednota bratrská. České království za Jagellonců. Nejznámější mořeplavci, jejich plavby, důsledky. PT: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních) |
dobrovolný úkol: CLOTHES PICTURE - koláž z oblečení a obyčejných věcí - parafráze na vybraný slavný obraz |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. on-line TV |
on-line cvičení s pedagogem Google Učebna |
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. |
Tvorba procvičovacích materiálů - téma Bankovnictví. Opakování - služby bank, aktiva a pasiva, úročení, investice, úvěry. |
|