| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
odvozování, skládání, zkracování, slovotvorný rozbor, rozbor stavby slova shrnutí probraného učiva lit. do 15. století, výtah, prvky charakteristiky |
plánování odevzdání čtenářských záznamů na druhé pololetí |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Minulý čas prostý, nepravidelná slovesa, tvorba otázek, záporu. Popis členů rodiny, zálib, místa, kde žije. Popis rozdílů mezi životem u nás a ve Velké Británii. |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Project lekce 1D, Culture |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
číslovky do 100 přídavná jména abeceda - otázky a jejich tvorba sloveso ESTAR |
opakování číslovek + počítání do 100 opakování abeceda - hláskování jména a e- mailu PT: Osobnostní a sociální výchova - tvorba otázky - rozhovor |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. Představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností. |
Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im". Témata: Jahreszeiten, Wetter. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti. |
přímá a nepřímá úměrnost trojčlenka, úměra |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. "rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (plazi) práce s atlasem Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Vytváří a využívá osobní myšlenkové schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
Zeměpis - Severní, Střední a Jižní Amerika. |
| Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti světadílů. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. |
Počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě. Románské umění a vzdělanost, románské památky. Orgány státní moci v ČR. |
První čeští králové. Český stát za posledních Přemyslovců. Románská architektura, hudba, literatura. Severní Amerika (zeměpis) - pokračování. Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. průřezové téma: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Dobrovolné úkoly: Selfie advanced: shlédnutí instruktážních videí o focení "uměleckých" selfie, vlastní research; Dokreslovaná fotografie - stínování V případě školní docházky - lineární perspektiva |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. Vzdělávací videa z oblasti sportu. |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
Rotunda svatého Longina. Tvorba modelů z různých materiálů. |
|