| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. |
kroniky a legendy povinná četba výstavba textu, hodnocení a sebehodnocení slohové práce slova domácí, přejatá, slovotvorný rozbor, způsoby obohacování SZ |
přesah do Mediální výchovy- vlastní tvorba, práce ve skupinách práce s chybou |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích. |
Psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou, použití minulého času. Smysluplně odpovídá na otázky v minulém čase. Nepravidelná slovesa. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Project lekce 1 B, C |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí. Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. |
slovní zásoba: Vánoce - opakování, překlad textu časování sloves, reakce na otázky španělská abeceda PT: Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. Rozpoznání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Téma: Meine Hobbys - procvičování a rozšiřování slovní zásoby. |
| Matematicko fyzikální základ |
Opakování a procvičování látky probrané za 1. pololetí z MF. Souhrnný test. Sebehodnocení svých znalostí z MF. |
Rovnice Slovní úlohy řešené rovnicemi Vlastnosti čtyřúhelníků Konstrukce čtyřúhelníků Poměr Převody jednotek Brownův pohyb a difúze Teplotní roztažnost |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (plazi) práce s atlasem |
plazi - učebnice Přírodopis 7str. 17- 22 referáty |
| Člověk a společnost |
Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Struktura středověké společnosti. Románské umění a vzdělanost, románské památky. Severní Amerika. |
Přemyslovci v 11.-12. století. Rozdělení, život a kultura středověké společnosti. Románská architektura a literatura. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Malba temperovými barvami – atmosférická perspektiva - dokončení Kresba vybraného motivu s využítím lineární perspektivy – seznámení s využitím lineární perspektivy v umění renesance |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
Rozpočet domácnosti - práce ve dvojici. |
|