Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 01.02.2021 do 19.02.2021

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy 3. fáze národního obrození; Čelakovský, Erben poměry mezi větami hlavními; interpunkce v souvětí gramatická a stylistická cvičení (velká písmena, n/nn); diktát
Anglický jazyk Žák vypráví jednoduchý příběh či událost. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. - vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě - průřezové téma: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Opakování předpřítomného času a závěr lekce 5 v učebnici. Commonwealth - reálie zemí Společenství národů v rámci další části ročníkového projektu.
Španělský jazyk rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení slovesa tener que + inf., deber, hay que + inf. přídavná jména - stupňování reakce na otázky ohledně vlastností a popisu opakovací test opakování slovní zásoby, Mi pareja - inzerát Zvěrokruh - zpracování znamení písnička - poslech a překlad PT: Osobnostní a sociální výchova
Německý jazyk Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. •zápis a doplňování slov a slovních spojení •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Témata: Dokončení Mein Tagesprogramm In der Stadt + Orientierung in der Stadt Gramatika: Nepravidelná slovesa - pokračování Předložky se 3. pádem/se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.
Matematicko fyzikální základ Narýsuje obraz ve středové a osové souměrnosti Využívá Newtonovy zákony pro objasňování reálných situací. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Určí hodnotu výrazu Osová a středová souměrnost 1. Newtonův zákon Zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku. Matematický výraz - úvod, hodnota výrazu
Svět přírody Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech Průřezové téma: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství.
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. - politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století (Revoluce 1848 v Evropě a českých zemích) - historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.
Estetická výchova ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. uplatnění podnětů při vlastní tvorbě linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality Povinný úkol: skupinová práce na medailonku o vybraném učiteli určeném do školní kroniky (koláž/komix/poster)
Tělesná výchova Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. speciální vyrovnávací cvičení zdravý životní styl dobrovolná cvičení podle videií v Classroomu
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. pracovní činnosti zvolených profesí životopis, pracovní pohovor