| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy |
3. fáze národního obrození; Čelakovský, Erben poměry mezi větami hlavními; interpunkce v souvětí gramatická a stylistická cvičení (velká písmena, n/nn); diktát |
|
| Anglický jazyk |
Žák vypráví jednoduchý příběh či událost. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
- vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě - průřezové téma: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
Opakování předpřítomného času a závěr lekce 5 v učebnici. Commonwealth - reálie zemí Společenství národů v rámci další části ročníkového projektu. |
| Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
slovesa tener que + inf., deber, hay que + inf. přídavná jména - stupňování reakce na otázky ohledně vlastností a popisu |
opakovací test opakování slovní zásoby, Mi pareja - inzerát Zvěrokruh - zpracování znamení písnička - poslech a překlad PT: Osobnostní a sociální výchova |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení •porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace Témata: Dokončení Mein Tagesprogramm In der Stadt + Orientierung in der Stadt Gramatika: Nepravidelná slovesa - pokračování Předložky se 3. pádem/se 4. pádem. Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. |
| Matematicko fyzikální základ |
Narýsuje obraz ve středové a osové souměrnosti Využívá Newtonovy zákony pro objasňování reálných situací. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Určí hodnotu výrazu |
Osová a středová souměrnost 1. Newtonův zákon Zdroje zvuku, podmínky pro šíření zvuku. Matematický výraz - úvod, hodnota výrazu |
|
| Svět přírody |
Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. |
složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných přírodních událostech |
Průřezové téma: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství. |
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
- politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století (Revoluce 1848 v Evropě a českých zemích) - historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi - vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Povinný úkol: skupinová práce na medailonku o vybraném učiteli určeném do školní kroniky (koláž/komix/poster) |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení vzhledem k aktuální situaci. |
speciální vyrovnávací cvičení |
zdravý životní styl dobrovolná cvičení podle videií v Classroomu |
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
pracovní činnosti zvolených profesí životopis, pracovní pohovor |
|