| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
Práce s textem zaměřená na tvoření slov Světová literatura - moderní literatura |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Návrh na řešení problému. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project lekce 4, Velikonoce, hrdinové a legendy. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení. Porozumění významu slov, slovním spojením a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. |
Minulý čas sloves- perfektum, préteritum. Množné číslo podstatných jmen. Témata: Sport, Ostern. |
| Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. |
další alternativní zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) využití množiny bodů dané vlastností v konstrukcích - procvičování soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další - procvičování |
|
| Člověk a jeho svět |
Orientuje se v právech spotřebitele. |
spotřebitelská práva |
|
| Svět přírody |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. |
zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle zdroje složek potravy člověka stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací soustava prevence chorob |
|
| Člověk a společnost |
Popisuje průběh válečných let 1941- 1943. Uvádí působnost ČR v mezinárodních organizacích. |
vstup USA do války boje na východní frontě co je to mezinárodní organizace, typy organizací členství ČR v nich |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
reflexe vokálního projevu linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Dobrovolný úkol: Hitparáda vybraných písní na PADLETU VV - malba na plátno podle schváleného návrhu |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Vzdělávací videa z oblasti sportu. Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové aktivity. Protahování, posilování, aerobní aktivity, kompenzační a mobilizační cvičení. Zdravý životní styl. |
online cvičení v učebně online cvičení s pedagogem |