Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 07.12.2020 do 18.12.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš plynule ve vhodném tempu. (čte ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Vyjadřuješ své pocity z přečteného textu. (vyjadřuje své pocity z přečteného textu) Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení) Poznáš typické znaky pohádky. (odlišuje pohádku od ostatních vyprávění) Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. (odůvodňuje a píše správně i/y po tvrdých a měkkých souhláskách v českých domácích slovech) poslech literárních textů technika čtení zážitkové čtení a naslouchání, volné vyjádření souvislé a srozumitelné písemné sdělení formální úprava textu typické znaky pohádky tvrdé a měkké souhlásky Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Člověk a jeho svět Máš základní znalosti o lidském těle a víš, jak pečovat o své zdraví. (uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle) Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose do 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš jednoduchá tělesa. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa) Orientuješ se v čase a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Vnímáš význam zvyků a tradic ve společnosti. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí) Provádíš jednoduché pokusy. (provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti) lidské tělo – životní potřeby a projevy, základní stavba a funkce písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-40 čtení a zápis čísel do 40 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-40 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-40 číselná řada kvádr, válec orientace v čase; běžně používané časové jednotky způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě, zvyky, pranostiky založení jednoduchého pokusu, sledování zadaných vlastností a jevů Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Vytváříš předměty z různých materiálů. (vytváří jednoduchými postupy různé předměty z tradičních i netradičních materiálů) Improvizuješ v hudbě. (improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Pracuješ správně s dechem, hlasem a držením těla. (zvládá základy správného tvoření dechu, hlasu, artikulace a správného držení těla) vlastnosti materiálů a jejich využití hudební hry hra na tělo hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje psychosomatické dovednosti: práce s dechem, správné tvoření hlasu, držení těla Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí, psychohygiena – moje tělo, moje psychika, zdravé a vyrovnané sebepojetí. Cvičení rozvíjející práci s dechem, hlasem, artikulací a držením těla; Štemberková – Kratochvílová, Šárka: Metodika mluvní výchovy dětí; Svobodová, Radka: Základy techniky řeči pro učitele