Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 2. ročník od 09.11.2020 do 20.11.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Rozlišuješ věty oznamovací, rozkazovací, tázací a přací a vyslovuješ je se správnou intonací. (rozlišuje v textu druhy vět podle postoje mluvčího a k jejich vytvoření volí vhodné jazykové i zvukové prostředky) Odůvodňuješ a píšeš správně slova s ú/ů. (odůvodňuje a píše správně slova s ú/ů) Rozpoznáváš slova souřadná, nadřazená, podřazená a slova opačného významu. (porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená) čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučných textů (dětské encyklopedie) úhledný, čitelný a přehledný písemný projev automatizace psacího pohybu návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce věty oznamovací, rozkazovací, tázací, přací intonace, přízvuk pravidla pro správné psaní ú/ů v českých domácích slovech slovní zásoba, slova a pojmy, význam slov Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovedností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – cvičení schopností zapamatování.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Písemně sčítáš a odčítáš do 100. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Čteš a zapisuješ přirozená čísla do 100. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš přirozená čísla do 100. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Zobrazíš čísla na číselné ose 100. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Zpaměti sčítáš a odčítáš přirozená čísla do 100. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Využíváš výhodného sčítání. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) Znáš členy své rodiny. (rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi) sčítání a odčítání v oboru 0-20 s přechodem přes desítku písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0-30 čtení a zápis čísel do 30 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0-30 desítky a jednotky ve dvojciferném čísle porovnávání čísel a zápis výsledku porovnání zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0-30 číselná řada sčítání a odčítání desítek do 100 sčítání a odčítání dvojciferného a jednociferného čísla do 100 principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a odčítání rodina, rodinné vztahy Osobnostní a sociální výchova Mezilidské vztahy – péče o dobré vztahy Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání – dovednosti pro učení a studium
Kultura ducha a těla Vyjádříš svůj výtvarný záměr. (podle svých schopností podá výklad výtvarného vyjádření, odlišný výklad porovnává se svojí dosavadní zkušeností) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) Zaznamenáš výsledky pozorování. (zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování) vnímání, pozorování poznávání a pojmenování vlastností a cílů výtvarných projevů pozorování zaznamená a zhodnotí výsledky pozorování Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. Multikulturní výchova, multikulturalita – vzájemné obohacování lidí z různého kulturního prostředí.