| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
slovesa, neohebné slovní druhy Rolland, Hemingway funkční styly, slohové útvary - fejeton |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) Zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, zdravotních problémů. Rozhovor u lékaře. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu. Procvičování - téma "oblečení". |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Stupňování přídavných jmen. Zvratná slovesa. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Procvičování v umimenemecky.org. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic; využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti; sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu; vlastnosti k charakteristice útvaru; změří elektrický proud a napětí. |
slovní úlohy směsi; množina všech bodů dané vlastnosti -Thaletova kružnice; elektrické obvody s uzly a více spotřebiči; měření elektrického napětí a proudu. |
písemný test na řešení soustav lin. rovnic |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší nejjednoduší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky s vícenásobnými vazbami (alkeny, alkyny, areny) |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se ve 20. let v ČSR. Zdůvodňuje nástup komunismu v Rusku. |
vnitřní vývoj ČSR a jeho postavení v Evropě. komunismus v Rusku |
|
| Estetická výchova |
užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
akční malba |
DOBROVOLNÝ ÚKOL: seznámení s výtvarnými styly 1.pol.20. století a malba v intencích jednoho z nich, případně parafráze na vybrané výtvarné dílo; seznámení s abstraktním expresionismem a akční malbou |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. |
dobrovolná účast a plnění úkolů v LONUP! výzvě. |
výzvu naleznete v google classroom |