| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
číslovky, slovesa (slovesná třída) Rolland, Hemingway,Remarque, Exupéry (práce s texty); práce s růzými informačními zdroji čtenářský deník |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami • popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou Převyprávění přečteného příběhu/legendy. Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Použití předpřítomného a minulého času, tázací dovětky. Dokončení 2. lekce, začátek 3. lekce. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Stupňování přídavných jmen. Dokončení témat Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. Nová témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Sebehodnocení za období září - listopad. Kvíz Kahoot! |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
řešení soustav dvou rovnic o dvou neznámých - sčítací metodou; elektrické obvody s uzly a více spotřebiči; Úlohy s procenty a grafy. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší nejjednoduší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky - alkany, alkadieny, alkeny, areny |
|
| Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví (včetně duševního), uvede jejich příklady a způsoby jeho ochrany. |
okolnosti vzniku ČSR 20. léta v ČSR - volby, ústava, hospodářství... druhy vlastnictví |
11.11, - Den válečných veteránů |
| Estetická výchova |
užívá vizuálně obrazná vyjádření k zaznamenání zkušeností získaných smysly nebo podnětů z představ a fantazie. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
akční malba linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Dobrovolné úkoly: Tvorba PF pro Londýnskou Akční malba - seznámení s abstraktním expresionismem, tvorbou Jacksona Pollocka. Malba obrazu inspirovaného poslechem vybrané hudby. |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. |
dobrovolná účast a plnění úkolu v LONUP! výzvě. LONUP! |
výzvu naleznete v google classroom |