| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Tvoří vlastní umělecký text. (Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.) Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl |
opakování zájmena; skloňování TÝŽ, TENTÝŽ opakování číslovky poezie - dadaismus, Apollinaire (kaligramy) tvorba dadaistického textu, tvorba kaligramů práce s textem (ukázka úloh z přijímacího řízení) |
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních materiálech. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícímu se ke čtení, kultuře a dalším osvojovaným tématům. Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Mis amigos - vlastnosti (opakování), téma El deporte, písemná práce Mi deporte favorito, slovesa JUGAR, HACER. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace. Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Rozkazovací způsob - opakování. Skloňování tázacích zájmen WER/WAS Témata: Ferien und Reisen, Wegbeschreibung, Orienterung in der Stadt, Prag, Meine Stadt. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; Dělí lomené výrazy; Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice; Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli, podmínky řešitelnosti, dělení lomených výrazů, základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla, elektrické obvody s uzly a více spotřebiči - paralelní, sériové a sérioparalelní zapojení |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná a pohybová chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná pozitivní a negativní důsledky první světové války. |
rozpad R-U, vznik nových států okolnosti vzniku ČSR |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
DOBROVOLNÉ - obrázky určené vojákům na misích k příležitosti "Den válečných veteránů". |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. |
dobrovolná účast a plnění úkolu v LONUP! výzvě. LONUP! |
výzvu naleznete v google classroom |