Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 19.10.2020 do 06.11.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché opakování - tvarosloví opakování - přídavná jména (druhy; mluvnické kategorie) romantismus ve světě (znaky, vybraní autoři a texty) věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent opakování větných členů
Anglický jazyk Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně - zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. - Londýn - aktivity spojené s ročníkovým projektem - slovní zásoba k tématu město a orientace v něm
Španělský jazyk zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení zvratná slovesa rozhovory řízené i volné na dané téma, opakování slovní zásoby, základní popis osoby překlad textu, práce s PL, tvorba vlastního textu
Německý jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem.
Matematicko fyzikální základ Rozpozná funkční vztahy v běžném žívotě Sestrojí graf funkce ROzpozná zdroje a druhy energií a jejich přeměny. Funkce lineární funkce Kartézský souřadný systém Druhy energie
Svět přírody Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití. Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. názvy a značky chemických prvků destilovaná, pitná a odpadní voda výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, čistota a složení ovzduší, ozonová vrstva
Člověk a společnost Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. - Porovnávání anglické a francouzské společnosti v 18. století (parlamentarismus x absolutismus) - USA - válka za nezávislost - Průmyslová revoluce rozložení surovinových a energetických zdrojů přírodní poměry a zdroje České republiky hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky Projektová výuka Práce se školním atlasem
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality DOBROVOLNÉ - tvorba diplomu k Londýnským schodům
Tělesná výchova Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Žák vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. dobrovolná účast a plnění úkolu v LONUP! výzvě. základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce LONUP! výzvu naleznete v google classroom
Člověk a svět práce Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. seznámení se s konkrétními profesemi dlouhodobý úkol: prezentace vybrané střední školy