| Český jazyk a literatura |
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
opakování - tvarosloví opakování - přídavná jména (druhy; mluvnické kategorie) romantismus ve světě (znaky, vybraní autoři a texty) věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent opakování větných členů |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně |
- zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. - Londýn - aktivity spojené s ročníkovým projektem - slovní zásoba k tématu město a orientace v něm |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům |
REPASO - popis sebe sama a ostatních, vyprávění o rodině s využitím pravidelných sloves a číslovek, vazba me gusta, prefiero, me encanta - opakovací a shrnující cvičení zvratná slovesa |
rozhovory řízené i volné na dané téma, opakování slovní zásoby, základní popis osoby překlad textu, práce s PL, tvorba vlastního textu |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita Téma: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. |
| Matematicko fyzikální základ |
Rozpozná funkční vztahy v běžném žívotě Sestrojí graf funkce ROzpozná zdroje a druhy energií a jejich přeměny. |
Funkce lineární funkce Kartézský souřadný systém Druhy energie |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití. Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. |
názvy a značky chemických prvků destilovaná, pitná a odpadní voda výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, čistota a složení ovzduší, ozonová vrstva |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
- Porovnávání anglické a francouzské společnosti v 18. století (parlamentarismus x absolutismus) - USA - válka za nezávislost - Průmyslová revoluce rozložení surovinových a energetických zdrojů přírodní poměry a zdroje České republiky hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky |
Projektová výuka Práce se školním atlasem |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
DOBROVOLNÉ - tvorba diplomu k Londýnským schodům |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu v závislosti na aktuální situaci. Žák vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
dobrovolná účast a plnění úkolu v LONUP! výzvě. základní lidské potřeby a jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce |
LONUP! výzvu naleznete v google classroom |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
seznámení se s konkrétními profesemi dlouhodobý úkol: prezentace vybrané střední školy |
|