| Český jazyk a literatura |
uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci. samostatně připraví referát. tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. používá správné tvary slov v písemném projevu. |
- slohové útvary a postupy - literární žánry epiky (bajka, pověst, pohádka, povídka, román) - písemná podoba referátu - skloňování jmenné - uplatňování pravopisných zásad |
styl administrativní - opakování - úřední dopis, objednávka znaky inzerátu samostatná tvorba - pozvánka zadání dalšího záznamu z četby procvičování pravopisu i/y |
| Anglický jazyk |
Žák vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Žák se zeptá na základní informace. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům • zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Průřezová témata: Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Uzavření tématu Animals (lekce 2), úvod do tématu Travelling (lekce 3). |
| Matematicko fyzikální základ |
Charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary. Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
úsečka, přímka, polopřímka kruh, kružnice, n - úhelníky vodiče izolanty sčítání a odčítání desetinných čísel |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
|
| Člověk a společnost |
rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. |
Mezopotámie - význam písma, dělení společnosti spolupráce lidí přírodní oblasti, podnebné oblasti |
- práce s videem, vyhledávání informací, Chammurapi (zákoník), Gilgameš - aktuální situace - Potravinová sbírka, Člověk v tísni (propojení s ČJ - tvorba pozvánky) PT: osobnostní a sociální výchova Blízký východ - zaměření na jednotlivé státy, skupinová práce, práce s atlasem |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
využití základních výtvarných technik |
|
| Člověk a svět práce |
jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň |
spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; |
|