| Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché (větné členy) a v souvětí (věty vedlejší) využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století |
výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých osvícenství - opakování |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Opakování učiva ze 7. ročníku - minulé časy a vyjádření budoucnosti |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase y en la casa - užití předložek místa a slovesa ESTAR, SER, TENER.Opakování časování pravidelných sloves. - upevnění učiva 2. pololetí 7. ročníku |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů |
Opakování probraného učiva ze 7. ročníku. |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel řeší reálné situace pomocí rovnic jednoduché problémy, v nichž využívá matematický aparát v oboru racionálních čísel řeší aplikační úlohy s procenty |
opakování zlomky, rovnice, procenta, torjčlenka, slovní úlohy. |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor fyzickogeografická sféra |
|
| Člověk a společnost |
V kontextu své situace a svých možností přispívá k řešení sociálních problémů. Spolupracuje i v obtížných sociálních situacích. |
|
Opakování probraného učiva ze 7. ročníku. - nástup Habsburků na český trůn - vláda Rudolfa II. - baroko v českých zemích - Třicetiletá válka |
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality hudební aktivity |
Já-já-já - trojí autoportrét/portrét s využitím různých vyjadřovach prostředků a technik |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních potřeb a hodnotou zdraví. |
doplňkové sporty individuální rozcvičení, strečink, kompenzace po ukončení hodiny tělesná a duševní hygiena základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce |
PT: Kooperace, kompetice (rozvoj dovedností pro spolupráci a zvládání soutěží) |
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního rozpočtu získávají občané. |
státní rozpočet, dávky a příspěvky, sociální politika státu, zdroje příjmů |
|