| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů dle komunikační situace. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
popis - prostý, odborný, umělecký zvuková stránka jazyka, výslovnost, intonace projevu, slovní přízvuk, výslovnost běžně užívaných slov cizího původu - opakovací test - literatura světská a duchovní |
popis obrazu - opakovací test na pojmy - PS Hravá literatura 7 |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). Přítomný čas prostý a průběhový - opakování. Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. Popis rodiny, města, školy, životní etapy. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Učebnice Project 3 - Introduction |
| Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a dalších osvojovaných témat. |
- profese, popis postavy představování sebe a jednotlivých členů rodiny a přátel |
slovní zásoba, procvičení sloves ser a tener, opakování spojení podstatného a přídavného jména - test jednoduché rozhovory Profese - slovní zásoba konverzace - kladení otázek PT: Osobnostní a sociální výchova Popis obrázku |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností. Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. |
Časování pravidelných sloves. Tvorba otázek. Pořádek slov ve větě oznamovací. Zápor v německé větě. Témata: Meine Hobbys. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. |
konstrukce čtyřúhelníků |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (strunatci, obratlovci - ryby, obojživelníci) "rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - ryby, obojživelníci) práce s atlasem" PT: Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. PT: Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. PT: Aplikuje praktické metody poznání přírody. |
testík - strunatci, obratlovci (kruhoústí, mihulovci, paryby, ryby) samostatná práce - obojživelníci |
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. |
Sámova říše, Velká Morava. Počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě. Přírodní a socioekonomické poměry. |
Severní Amerika. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
Dobrovolné úkoly: PF pro Londýnskou Výtvarná práce na libovolné téma zadanou technikou |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové sporty. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. |
Google Classroom dobrovolná videokumentace ročníkový projekt |
| Člověk a svět práce |
Rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje. Vyhýbá se rizikům hospodaření s penězi. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. |
Úvod do finanční gramotnosti - základní informace. Historie a hodnota peněz. Hospodaření s penězi. |
|