| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním a filmové zpracování. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. |
Vrstvy národního jazyka, spisovná, nespisovná čeština a jejich funkce. Vrstvy spisovného jazyka (hovorová čeština), nespisovného jazyka (obecná čeština, nářečí) balady - K.J. Erben lidová slovesnost, legendy a kroniky |
PT: osobnostní a sociální výchova práce s textem, tvůrčí psaní balada z Kytice, práce ve skupinách- řízená diskuse práce s Hravou literaturou 7 |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích. |
Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Přídavná jména a příslovce - použití ve větách. Dokončení učebnice Project 2 |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a dalších osvojovaných témat |
podstatná a přídavná jména- jejich postavení ve větě, shoda • představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel |
tvary podstatných a přídavných jmen, rozvíjení slovní zásoby, jednoduchý popis člověka (oblečení, barva očí, vlasů), sloveso SER a TENER členové rodiny, přídavná jména popisná, zaměstnáni, číslovky do 50 PT: Osobnostní a sociální výchova |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu. Verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací. |
Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu a slovesa "haben" a "sein" - opakování. Tvorba otázek. Zápor v německé větě. Témata: Ich und meine Familie, Meine Hobbys. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. |
konstrukce čtyřúhelníků konstrukční úlohy (osa úsečky a úhlu)¨ opakování - převody jednotek |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (strunatci, obratlovci - paryby, ryby) PT: rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. |
referáty - paryby |
| Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti Severní Ameriky. |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Sámova říše, Velká Morava. Čtení z mapy, práce s textem. |
Francká říše, Karel Veliký, karolinská renesance, Byzanc, Sámova říše, Velká Morava. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
DOBROVOLNÉ - obrázky určené vojákům na misích k příležitosti "Den válečných veteránů". |
| Tělesná výchova |
Usiluje a zlepšení své tělesné zdatnosti. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
Dobrovolná domácí cvičení a outdoorové sporty. Protahování, posilování, aerobní aktivity, relaxace. |
Google Classroom Ročníkový projekt - měsíc pohybu. |
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
Origami, tangram a jiné modely z různých materiálů. |
|