Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 07.09.2020 do 18.09.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Správně třídí slovní druhy. Využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova. Dopis. Slovní druhy, ohebnost/neohebnost, mluvnické kategorie Klíčová slova, redukce textu. Úvodní hodina, seznámení s předmětem, pomůcky - propojení s prací v ČS - identita.
Anglický jazyk Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům • promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Opakování učiva z pátého ročníku.
Matematicko fyzikální základ Znázorní záporná čísla na číselné ose. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. záporná čísla znázornění čísel na číselné ose porovnávání záporných čísel Sčítání a odčítání celých čísel Zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) Opakování, práce s mapou světa
Člověk a společnost orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. malé a velké dějiny, příběh vlastní rodiny - Kdo jsem (práce s mapou, fotografií) identita - Kdo jsem - tvorba rodokmenu (propojení s oblastí dějepisu) Práce s mapou a atlasem Seznámení s náplní předmětu, pomůcky Má časová osa, co se stalo v roce mého narození periodizace- dějiny Tvorba rodokmenu, práce s obrazovým materiálem PT: Osobnostní a sociální výchova Orientace v mapě (světa), používání rejstříku, legend v atlase
Estetická výchova Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Portrét, autoportrét; základy kresby, malba
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. vybíjená doplňkové sporty
Člověk a svět práce Dodržuje pravidla bezpečnosti práce. Rozlišuje základní nástroje. bezpečnost práce - organizace práce na pracovním místě zacházení a nástoji a nářadím jednotlivé nástroje a nářadí v učebně