| Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Správně třídí slovní druhy. Využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova. |
Dopis. Slovní druhy, ohebnost/neohebnost, mluvnické kategorie Klíčová slova, redukce textu. |
Úvodní hodina, seznámení s předmětem, pomůcky - propojení s prací v ČS - identita. |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům • promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Opakování učiva z pátého ročníku. |
| Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
záporná čísla znázornění čísel na číselné ose porovnávání záporných čísel Sčítání a odčítání celých čísel Zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) Opakování, práce s mapou světa |
|
| Člověk a společnost |
orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
malé a velké dějiny, příběh vlastní rodiny - Kdo jsem (práce s mapou, fotografií) identita - Kdo jsem - tvorba rodokmenu (propojení s oblastí dějepisu) Práce s mapou a atlasem |
Seznámení s náplní předmětu, pomůcky Má časová osa, co se stalo v roce mého narození periodizace- dějiny Tvorba rodokmenu, práce s obrazovým materiálem PT: Osobnostní a sociální výchova Orientace v mapě (světa), používání rejstříku, legend v atlase |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Portrét, autoportrét; základy kresby, malba |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
vybíjená doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje pravidla bezpečnosti práce. Rozlišuje základní nástroje. |
bezpečnost práce - organizace práce na pracovním místě zacházení a nástoji a nářadím jednotlivé nástroje a nářadí v učebně |
|