| Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov - gramatická a stylistická cvičení. Rozlišuje významové vztahy ve větě jednoduché a souvětí. Uvádí základní literární směry a představitele předválečné a meziválečné avantgardy. Doloží způsoby obohacování slovní zásoby, tvoření slov; přenesená pojmenování; postavení češtiny. Tvoří vlastní umělecký text. |
opakování - doplněk, doplňková věta opakování - fin de siecle slovanské jazyky |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Zeptá se na základní informace. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Opakování slovní zásoby týkající se historie, materiálů a oblečení a mluvnických jevů – čas minulý a předpřítomný. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Tvorba otázek v různých mluvnických časech. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy. |
Seznámení se s náplní předmětu, potřebnými pomůckami a ročním plánem. Opakování učiva 8. ročníku. Téma: Ferien und Reisen. Vedlejší věty se spojkami "weil" a "dass". |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a násobí mnohočleny provádí rozklad mnohočlenů na součin určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů |
sčítání a násobení mnohočlenů vytýkání před závorku, vzorce teplo a teplota, přenos tepla, tepelná izolace, tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky podmínky řešitelnosti |
ve čtvrtek 17. 9. 2020 opakovací písemka na výrazy a teplo |
| Svět přírody |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka. |
fylogeneze člověka |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se ve světě před 1. světovou válkou. Porovnává přírodní poměry a polohu České republiky v evropském a světovém kontextu. |
svět na přelomu 19. a 20. století Česká republika - podnebí, geografie |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století |
Chill out - psychologické působení barev a tvarů; vizuální vyjádření vybrané emoces; interpretace výtvarného díla referáty o vybraných hudebních stylech 20. století |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji |
doplňkové sporty pravidla kolektivních her, taktika hry |
PT: Kooperace, kompetice (rozvoj dovedností pro spolupráci a zvládání soutěží) |