| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70. let - 80. let 20. století. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a souvětí. |
Světová lit. po 2. sv. válce (Tolkien, Golding, Nabokov...) Reflexe četby Souhrnné opakování a procvičování skladby |
|
| Anglický jazyk |
Žák se zeptá na základní informace. Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Rozhovory se spolužáky - např. výzkum ve třídě Formální dopis. Návrh na řešení/informace o problému. Úvod do tématu životní prostředí. |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace. |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. Zápis a doplňování slov a slovních spojení. |
Minulý čas sloves - perfektum pravidelných a vybraných nepravidelných sloves. Témata: Gesundheit, Krankheiten, Sport. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu Prakticky využívá poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem. Prakticky využívá poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
slovní úlohy na téma společné práce opakování postupů konstrukcí elektromagnetická indukce využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
Dne 27. 2. budeme psát písemnou práci na výpočet směsí a získaný přehled o výrobě a spotřebě elektrické energie. |
| Svět přírody |
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s přenosnými chorobami. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. Uplatňuje adekvátní způsoby chování a ochrany v modelových situacích ohrožení, nebezpečí i mimořádných událostí. |
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí přehled běžných onemocnění a jejich prevence či léčba; zdravý životní styl prevence chorob aktivní podpora zdraví klasifikace mimořádných událostí, varovné signály, základní úkoly ochrany obyvatelstva, evakuace, prevence mimořádných událostí (riziko šíření epidemií a infekčních chorob a jejich prevence) |
V rámci tématu Viry, bakterie a infekční nemoci budou prezentovány referáty žáků o konkrétních infekčních onemocněních. |
| Člověk a společnost |
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky vysvětlí příčiny vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. |
2SV od roku 1943, boje v Tichomoří kraje České republiky krajské členění České republiky |
vyhledávání informací - skládankové učení referáty krátký opakovací test 2. a 3. 3. život v období protektorátu, atentát na Heydricha, Lidice a Ležáky ( aktuální informace ohledně Památníku Lidice) příprava na projekci Jeden svět na školách referáty o krajích čr |
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Práce na novinách o vybraných výtvarných umělcích. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího a diváka. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené, doplňkové sporty, kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
návrh smluv - kupní, pracovní, nájemní… |
|