| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 2. poloviny 19. století do moderny tvoří spisovné tvary slov a vědomě je používá ve vhodné komunikační situaci, třídí slovní druhy - gramatická a stylistická cvičení rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele |
Oscar Wilde - Obraz Doriana Graye online procvičování typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Mluví o své rodině, škole, kamarádech, volném čase a oblíbeném filmu. Opakování učiva - slovní zásoby, mluvnických jevů a poslechových aktivit. |
Najde potřebnou informaci v textu, která se týká filmu a kultury. Present Perfect, frázová slovesa. Mluví podle předem připravené osnovy na zadané téma. |
Osobnostní a sociální výchova. |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
slovesa pravidelná a nepravidelná ( přítomný a budoucí čas) opakování veškeré probrané slovní zásoby |
PT:Osobnostní a sociální výchova PT: Multikulturní výchova Mi serie o película favorita - tvorba vlastního textu, reakce na otázky, konverzační cvičení |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
•odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět •základní zdvořilostní obraty •jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace" |
Gramatické jevy: celkové opakování Téma: Im Restaurant, Im Geschäft PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace |
| Matematicko fyzikální základ |
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
• tepelná rovnováha • přenos tepla • tepelná izolace |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
geologický vývoj, práce s geologickou mapou ČR ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenost z Evropy a světa |
| Člověk a společnost |
Na vybraných příkladech uvádí rizika společenských vlivů na životní prostředí. Charakterizuje českou politickou a a kulturní scénu na konci 19. století. |
chování lidí k životnímu prostředí staročeši / mladočeši fundamentálky punktace |
|
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálích schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století |
Prezentace na vybraný hudební styl |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
protahovací a posilovací cvičení, cvičení s hudbou, turistika (cykloturistika) a pobyt v přírodě Aktivně se vyhýbá činnostem které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením. PT: osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj . hodnoty, postoje, praktická etika |
plnění LON výzvy |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
|
|