| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí a ve větě jednoduché uvádí základní směry a jejich významné představitele v české literatuře (2. polovina 19. století) tvoří vlastní literární text uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel |
opakování druhů vět vedlejších doplněk realismus v Čechách, divadelní hry; realismus ve světě úvaha |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy a konverzace, která se týká oblečení. |
Zjišťování informací týkajících se popisu oblečení, módy a životního stylu. Procvičování mluvnických jevů - used to, too, enough, otázky, mluvnické časy. Poslechová cvičení z učebnice a z dalších poslechových materiálů. Video - oslava Velikonoc v anglicky mluvících zemích. |
Multikulturní výchova - výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. |
| Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
Inzerát a bydlení - rozvoj slovní zásoby téma Velikonoce |
tvorba inzerátu s využitím osvojené slovní zásoby kahoot procvičení četba textu a zhlédnutí videa, tvorba zápisku pravidelné meety středa 13:00 |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům |
Gramatika: vedlejší věty Téma: Beruf |
| Matematicko fyzikální základ |
Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles |
Výrazy s proměnou Kvádr, krychle - opakování - Pythagorova věta, jehlan. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, a hydroxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy) vlastnosti a využití oxidů a hydroxidů výskyt a praktický význam některých oxidů ochrana životního prostředí, globální problémy a jejich řešení |
Chemie - názvosloví, vlastnosti a využití halogenidů, oxidů, sulfidů a hydroxidů - učebnice Chemie - str. 61-69 PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí, globální environmentální problémy Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje ruské dějiny ve druhé polovině 20. století. Orientuje se na slepé mapě světa. |
Vláda Alexandra II. a III. vzestup Ruska opakování orientace na mapě světa |
|
| Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
poslech a reflexe kompozice hudební skladby. |
Poslech skladby "Vltava" Bedřicha Smetany a reflexe její skladby a užitých hudebně výrazových prostředků. Pracovní list. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uplatňuje osvojované sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole. |
Kondiční formy cvičení teoretický nácvik skoku vysokého podle videa individuální rozcvičení, strečink kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví patologické jevy |
Výzva #LonUP! (TV) viz. google učebna výuková videa referát, video, prezentace, podcast - patologické jevy |
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního rozpočtu získávají občané. |
|
|