| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí tvoří spisovné tvary slov uvádí základní směry a jejich významné představitele v české literatuře (2. polovina 19. století) tvoří vlastní literární text uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel |
Práce s textem (větné členy, věty vedlejší, poměry ve významových jednotkách) velká písmena realismus - Neruda, Hálek, Čech, Vrchlický, Jirásek úvaha na vybrané téma |
test: 3. fáze národního obrození (Mácha, Erben, Tyl, Němcová, Borovský) |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům a vyhledá v nich požadované informace. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Porozumění obsahu krátkého článku (např. vybere, přiřadí, doplní), odvozování z daných souvislostí, práce se slovníkem. Popis osoby, prostředí, potřeb, způsobu života za použití logicky provázaných vět. |
Mediální výchova, kritické čtení, vnímání mediálních sdělení. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou promášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
El anuncio - inzerát |
překlad textu tvorba vlastního textu opakování slovní zásoby - dům, nábytek |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel •otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Téma: Beruf und Schule Gramatika: modální slovesa |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí |
• (a + b)2 • (a - b)2 • a2 - b2 • vytýkání před závorku • zdroje zvuku • podmínky pro šíření zvuku • hluk v běžném životě |
(PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk) |
| Svět přírody |
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. Rozpozná podle charakteristických znaků vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek. |
částicové složení látek - atomy; molekuly prvků a sloučenin chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - halogenidy, oxidy vlastnosti a využití oxidů vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin |
Molekuly, chemická vazba - uč. Chemie - str. 34-35 Chemické sloučeniny - uč. Chemie - str. 61-66 - názvosloví halogenidů a oxidů PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí. Horniny - základní charakteristika - horninový cyklus - typy hornin + příklady (vyvřelé, přeměněné, usazené) - uč. Přírodopis 9 - str. 35-36, 56-59, 62-64, 76-79 |
| Člověk a společnost |
Orientuje se v ruských dějinách ve druhé polovině 20. století. Charakterizuje jednotlivé světové regiony podle toho, co se v nich těží /pěstuje / s čím obchodují/ jaká je jejich ekonomická situace. |
Mikuláš I., Krymská válka prezentace projektu Světové regiony |
|
| Estetická výchova |
vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
poslech a reflexe kompozice hudební skladby. počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Poslech a interpretace hudebních skladeb z období právě probíraného v ČS Materiálová koláž jako vizuální doprovod ke čtenářskému deníku |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uvádí do souvislostí zdravotní rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu. |
Kondiční formy cvičení teoretický nácvik skoku vysokého podle videa individuální rozcvičení, strečink kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví |
Výzva #LonUP! (TV) viz. google učebna výuková videa dokument Katka referát |